woensdag 7 januari 2009

Het komende jaar

Het komende jaar wordt goed. Voor mij persoonlijk, voor mij professioneel. Alle tekenen zijn ernaar.

-
Deze maand start ik met de opleiding Master of Design Management aan de EURIB.
Ik heb erg veel zin om intensief met inhoudelijk met designmanagement bezig te zijn. Met collega's uit het vak. Met professionals, met hun eigen ervaringen en inzichten.

-
Het lijkt er nu op dat heel binnenkort drie nieuwe interessante huisstijltrajecten starten. Ik kan daar binnenkort meer over vertellen. Het is verfrissend om te merken dat er ondernemers zijn die, tegen de negatieve economische sfeer in, de kansen zien en die erin geloven dat zij het lot naar hun hand kunnen zetten. Ondernemen heet dat.

-
Breda Photo is enorm succesvol geweest afgelopen jaar. We sloten het jaar af met een nominatie voor een Bredase Cultuurprijs. Mensen reageren goed. De politiek. Mogelijke sponsoren. Het publiek. We zijn alweer bezig met de editie van 2010. We lijken een vliegende start te maken.

-
Breda bruist sowieso. Het gaat goed met Brabant waar het gaat om creativiteit.
Het Graphic Design Museum, het Graphic Design Festival, initiatieven van (jong) MKB, het Communicatie Netwerk Baronie, ... ons eigen festival. De politiek pakt het op (op de Nederlandse Designprijzen was de hele provinciale top aanwezig inclusief de relevante wethouders van de verschillende grote Brabantse steden, dat was andere jaren wel anders). Het bedrijfsleven reageert, opdrachtgeverschap ontwikkelt zich. (Mede met dank aan Syntens.)
Tilburg gaat goed op het gebied van mode. Eindhoven heeft net een enorme subsidie van Plasterk gekregen voor de Design Academy...

-
Er hangen wat leuke plannen en samenwerkingen in de lucht. Ook daarover later meer.

-
Tenslotte, toch ook weer een marathon. Die van Rotterdam dit keer.
(En misschien komt er nog wel een tweede bij...)

Bredase Cultuurprijs

Breda Photo is genomineerd voor de Bredase Cultuurprijs. Een nominatie die dankbaar wordt aanvaard na een jaar hard werken. Twee nominaties eigenlijk. Ahmet Polat is ook genomineerd in een eigen categorie. Ahmet was een van de belangrijkste fotografen van het festival dit najaar.

De bekendmaking van de prijs? Die is op 23 januari!

Vakantie en nieuwe inspiratie

In december zijn wij drie weken op vakantie geweest naar Vietnam. Een heerlijk land, doorregen met moderne geschiedenis. Interessant, goed voor een ander perspectief.
En zeldzaam lekker gegeten. Kraakvers, fris, subtiel.
Vietnam, een impressie ...































Een nieuw jaar

Het valt nog best tegen om met enige regelmaat een bericht te posten.
De afgelopen maanden hebben in het teken gestaan van een nieuwe huisstijl voor de Provincie Noord-Holland. Die is per 1 januari in gebruik genomen. Om dan even de tijd te nemen om ...
Een goed voornemen voor het nieuwe jaar.

De huisstijl voor de provincie is overigens goed ontvangen. Het heeft wat voeten in de aarde gehad. Maar de provincie kan zich weer presenteren met een moderne, sterke huisstijl. Een huisstijl waar kracht vanuit gaat. Maar bovenal ook een huisstijl die ervoor zorgt dat middelen efficiƫnter en consistenter te ontwikkelen zijn. We hebben een behoorlijke besparing gerealiseerd op allerhande vlakken. Ik ben er trots op dat dat goed heeft uitgepakt.